آرمه پارسیان | شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان

ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی و زیبایی با نازلترین قیمت

آرمه پارسیان | شرکت خدمات درمانی آرمه پارسیان

ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی و زیبایی با نازلترین قیمت

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برترین راه های محافظت از دندان در سال 2019

خیلی وقت ها شده است که زمان عکس گرفتن گفته می‌شود ؛ بگو پنیر! یا بخند

با انجام این کار اولین عضوی که از صورت شما دیده می‌شود، دندان شما خواهد بود. پس محافظت از دندان های شما یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد اعتماد بنفس در اشخاص می‌باشد که ما در این مقاله برترین راه و روش های محافظت از دندان را آموزش خواهیم داد، با ما همراه باشید.


به طور کلی ظاهر افراد در زیبایی و جذابیت آنها تأثیر شگفتی دارد. وقتی افراد به یکدیگر نگاه می‌کنند ناخودآگاه به دندان های طرف خود نگاه می‌کنند، پس دندان ها نقش مهمی در را در صورت شما ایفا می‌کنند. هرچه دندان های سالم تری داشته باشید، صورت زیباتر و در نتیجه ظاهر و حتی عکس های زیباتری را خواهید داشت. به نظر شما دلیل این موضوع چیست؟

راه های محافظت از دندان 2019


این مورد بخاطر این است که در مواجهه با هر فرد اولین اندام جالب توجه او، صورت وی و سپس دندان های اوست. اگر محافظت از دندان را جدی بگیرید قطعا هیچ خطری سلامت شما را تهدید نمی‌کند و نگرانی بابت دندان هایتان ندارید و دندان های سالم باعث می‌شود که خوراکی ها را کاملا خرد کرده و میل کنید تا آسیبی به اعضای داخلی همچون معده و روده ها وارد نشود.

دندان های سالم و قوی هم ظاهر زیبا و مرتبی دارند و هم اینکه به شما اعتماد بنفس برای حرف زدن و حضور در جمع را هدیه می‌دهند. در ادامه مقاله برای شما عزیزان اهمیت و روش های مراقبت از دندان ها ذکر شده است.

دلیل اهمیت دندان سالم برای ما چیست؟


چگونه محافظت از دندان های شما با همه این موارد امکان پذیر است؟ محافظت از دندان هایتان به جلوگیری از ایجاد پلاکت که یک لایه از باکتری هاست کمک شایانی می‌کند. پس از خوردن غذاهای مختلف، یک لایه از باکتری ها بر روی مینای دندان شما ایجاد می‌شود که برای باکتری ها بسیار خوشایند است. این باکتری ها از این لایه ایجاد شده نهایت استفاده را می‌کنند و به اصطلاح پیک نیک باکتری هاست. آنها از لایه ایجاد شده تغذیه می‌کنند و در صورت تکرار این کار دندان را سوراخ می‌نماید و به مرور از بین می‌برد. به این لایه که روی دندان ها ایجاد می‌شود پلاکت می‌گویند. پس از مدتی باعث ایجاد بیماری در لثه ها می‌شود که می تواند لثه ها را قرمز نماید و به اصطلاح ملتهب می‌شوند و باعث ایجاد درد و در نهایت خرابی دندان را منجر می‌شود که باید دندان کشیده یا پر شود.

 

این مطلب را حتما بخوانید: آمار بهداشت دهان و دندان در ایران

 

اهمیت دندان های ما در کیفیت زندگی ما چه تأثیری دارد؟


دندان های روشن و زیبا در نگاه اول به ما جذابیت و اعتماد بنفس بالایی هدیه می‌دهد. از این رو نظافت و زیبایی و محافظت از دندان های شما در سال 2019 بسیار مورد توجه هستند و هر فرد باید آنها را جدی بگیرد. تحقیقات علمی نشان داده است که سلامت دهان و دندان بر سلامت کل بدن تأثیر خود را می‌گذارد. سن در سلامت دندان تأثیری ندارد زیرا به بهداشت فردی و فاکتور های دیگر بستگی دارد. مواردی چون استعمال دخانیات و استفاده بیش از اندازه از تنقلات و خوراکی های همچون شکلات و مواد قندی که باعث ایجاد یک لایه از مواد بر روی مینای دندان می‌شود.

تأثیراتی که دیگر عوامل بر دندان میگذارد!


دندان ها تحت تأثیر عواملی همچون فاسد شدن لثه، از دست دادن دندان در تصادف، اعتیاد به مواد مخدر و ... از بین بروند. شکاف دندان ها نه تنها یک مشکل زیبایی است، بلکه می‌تواند بر زندگی روزمره تاثیر بگذارد، صرف غذا، صحبت کردن با یک همکار یا خنده با یک دوست. گاهی اوقات از دست رفتن دندان و یا پروتز دندانی می‌تواند موجب درد زیادی در سر و گردن شود.

چگونه می‌توان بوسیله مسواک زدن از دندان ها محافظت کرد؟


دهان سالم ممکن است به شما در کنار بسیاری از مشکلات پزشکی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت و سایر بیماری ها کمک کند. دهان شما یک پنجره به بدن شماست، یعنی این که می‌توان به کمک آن هرگونه نشانه یا بیماری دیگری را تشخیص داد که ممکن است از نظر پنهان باشند. برای مثال، بسیاری از شرایط سیستمیک مانند ایدز یا دیابت وجود دارد که اغلب به عنوان ضایعات دهان و یا سایر مشکلات دهانی دیده می‌شود. در واقع، طبق آکادمی دندانپزشکی عمومی، بیش از 90 درصد از تمام بیماریهای سیستمیک، علائم و نشانه های دهانی تولید می‌کنند.

دکتر شما نه تنها می‌تواند درون دهان شما را برای مسائل بالقوه معاینه کند، بلکه می‌تواند از طریق آزمایش بزاق، از بسیاری بیماری های شما مطلع شود. سطح کورتیزول بالا در بزاق، برای تست پاسخ های استرس در نوزادان استفاده می‌شود و قطعاتی از پروتئین های خاص استخوان خاص ممکن است در نظارت بر از دست دادن استخوان در زنان و مردان مبتلا به پوکی استخوان مفید باشد. بعضی مارکرهای سرطانی نیز در بزاق قابل تشخیص هستند.

مقابله با تهدید های دندان


تهدید اصلی که در دهان شما وجود دارد - به خصوص در رابطه با نگهداری دندانهایتان - پلاکت است. اگر شما به درستی مسواک نزنید یا نخ دندان نکشید، پلاکت روی لثه های شما، خطوطی ایجاد می‌کند که مانند یک خط ساحلی برای باکتری ها در مناطقی خاص، بین دندان ها و لثه ها ایجاد می‌شود. گینوییت می‌تواند منجر به عفونت جدی تر مانند عفونت لثه شود. به همین دلیل است که به طور مرتب دندان هایتان را چک کنید و اغلب دندانپزشک خود را ببینید.

علاوه بر این، دندان های آلوده اغلب می‌تواند شما را بیمار و بسیار خسته، و همچنین علائم دیگری مانند آنفلوانزا در بدن شما ایجاد کند. بنابراین اگر احساسات فوق العاده‌ای در آب و هوا داشته باشید و دندان درد به سراغتان بیاید، قطعا تعطیلات شما به روز بدی تبدیل خواهد شد.

در حالی که بازدید دوره‌ای پزشک می‌تواند کمک شایانی به سلامت دهان و دندان شما کند، اما شما خود نیز باید از آنها محافظت کنید و روزی 2 الی 3 وعده دندان هایتان را مسواک کرده و نخ دندان بکشید و پاکیزه نگهشان دارید. بهتر است پس از هر وعده غذایی از دهانشویه استفاده کنید.
  • ۹۸/۰۵/۱۶
  • شایان کیانی

محافظت از دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی